Strassenverkehrsamt

18-10-2011 19:47

Afgelopen vrijdag mijn ´verse‘ Auslanderausweis opgehaald  en bij het Strassenverkehrsamt in Aarau geweest.

Bij het Strassenverkehrsamt ging het iets anders dan men mij verteld had, een leerproces ?, nee, dacht het niet, gewoon verkeerde informatie gekregen !.

Als je sedert Maart in Zwitserland woont, zoals ik dus en je koopt een auto in de maand Augustus in Nederland dan klopt er iets dus niet volgens mijn vrienden in Zwitserland, wat klopt er niet dan ?.

Eigenlijk klopt gewoon alles alleen mijn vrienden bij de douane in Zwitserland gaan je dus een bedrag berekenen, invoerrechten, over de periode dat je in Zwitserland woont en dan ben je dus de lul !.

Normaliter kost je dat 20 CHF, in mijn geval gaan ze naar de waarde van de auto kijken, ik kocht hem voor 4750 euro, na wat slijmwerk met de dienstdoende dame kwamen we overeen dat de waarde van de auto nu geen 4750 euro meer is maar 4000 CHF……….begrijpen jullie het nog ?, ik niet meer, maar het scheelde weer een aantal CHF‘s. Dit geintje kostte me ongeveer 480 CHF, voelde ik me genaaid ?, jazeker !.

Nou goed, nu nog wachten op de Polizei voor een zogenaamde prufung !.

Contact

Alex Beekman

alex.beekman@planet.nl

Doorzoek de website

© 2012 Alle rechten voorbehouden.

Maak een gratis websiteWebnode