Zürich - Benedict Schule

01-09-2011 20:30

Gisteravond mijn eerste les Deutsch gehad op de Benedict Schule in Zurich, er zullen er nog vele gaan volgen want het is heel lang geleden dat ik iets aan mijn Duits gedaan hebt en heb kunnen doen.

Een man die waarschijnlijk al voor een aantal jaren met pensioen is geeft mij les, super aardige kerel, die alles secuur en met geduld aan mij uitlegd. Er wordt dus geen Schweizer-Deutsch gesproken maar gewoon Deutsch. Deutsch is voor de Zwitsers een 'vreemde' taal, zoals dat voor ons Duits, Engels of Frans is. Schweizer-Deutsch leren ze hier bij hun geboorte, daar groeien ze mee op, Deutsch leren de kinderen wanneer ze naar de 6e klas gaan, dus wanneer ze ongeveer de leeftijd hebben van 10 jaar.

Het huiswerk is mij niet bespaard gebleven, helaas................

Contact

Alex Beekman

alex.beekman@planet.nl

Doorzoek de website

© 2012 Alle rechten voorbehouden.

Maak een gratis websiteWebnode